Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017

ΠΟΕΔΗΝ: Παρατηρήσεις επί του σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Υγείας «Ρυθμίσεις για την ΕΝΕ και το Νοσηλευτικό κλάδο»


Παρατηρήσεις επί του σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Υγείας
«Ρυθμίσεις για την ΕΝΕ  και το Νοσηλευτικό κλάδο»

        Συνάδελφοι,

Το Υπουργείο Υγείας ανάρτησε προς διαβούλευση Σχέδιο Νόμου στο οποίο περιλαμβάνει διατάξεις για το Νοσηλευτικό Προσωπικό. Με το τσαμπουκά η κυβέρνηση χωρίς διάλογο με τους εμπλεκόμενους επιστημονικούς και συνδικαλιστικούς φορείς, προωθεί διατάξεις που διαιρούν, διχάζουν την Νοσηλευτική κοινότητα, για ψηφοθηρικούς λόγους.

Μία κυβέρνηση που αντί να σκίσει τα μνημόνια με ένα άρθρο σε ένα νόμο, αντί να εφαρμόζει το παράλληλο πρόγραμμα ισοδύναμων μέτρων, σκίζει δικαιώματα εργασιακά, συνταξιοδοτικά μισθολογικά όλων των εργαζομένων και ειδικότερα του Νοσηλευτικού Κλάδου.

Η κυβέρνηση με τις εν λόγω ρυθμίσεις προσπαθεί να εκτρέψει την συζήτηση από την κατάπτυστη – απεργοσπαστική τροπολογία Γεροβασίλη με τις οποίες εκβιάζει αντισυνταγματικά τους Νοσηλευτές Προϊστάμενους να σπάσουν την Απεργία – Αποχή κατά της Αξιολόγησης.

Ξέσκισε τα δικαιώματα των Νοσηλευτών και τώρα το μόνο που τις έμεινε να επενδύσει είναι ο διχασμός για πολιτικοσυνδικαλιστικά οφέλη. Δεν θα της περάσει.

Οι Νοσηλευτές εργάζονται σε συνθήκες εργασιακής εξουθένωσης, τους οφείλονται 800.000 ρεπό, κανονικές άδειες από το έτος 2012, είναι ένας για σαράντα Ασθενείς στη βάρδια σε κάθε κλινική, με 700 ευρώ το μήνα. Η κυβέρνηση δεν σέβεται τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. Με διάταγμα Πολάκη κάνουν ακόμη και την διάλυση των κυτταροστατικών φαρμάκων.

Πρώτα από όλα λοιπόν απαιτούν προσλήψεις επαρκούς αριθμού μόνιμων Νοσηλευτών για να καλύπτονται οι ανάγκες και να μην τσαλακώνονται τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. Απαιτούν επαρκή χρηματοδότηση των Νοσοκομείων για να κάνουν σωστά και με ασφάλεια τη δουλειά τους.

Κάποιες διατάξεις που προωθούνται στο εν λόγω Νομοσχέδιο βρίσκονται στο διεκδικητικό πλαίσιο της ΠΟΕΔΗΝ όπως η Σύσταση Ενιαίου Κλάδου Νοσηλευτικού Προσωπικού. Είναι όμως αποσπασματικές. Πυροτεχνήματα για ψηφοθηρικούς λόγους χωρίς να αλλάζουν την επαγγελματική τύχη και καθημερινότητα του ΔΕ Νοσηλευτικού Προσωπικού.

Η σύσταση ενιαίου κλάδου Νοσηλευτικού Προσωπικού είναι φωτοβολίδα αφού δεν συνοδεύονται με την περιγραφή καθηκόντων και επαγγελματικών δικαιωμάτων (με τι προσωπικό;), με μισθολογικά και θεσμικά κίνητρα, με διέξοδο στα ΤΕΙ του ΔΕ Νοσηλευτικού Προσωπικού με κριτήριο επιλογής την εμπειρία, με συμμετοχή των ΔΕ Νοσηλευτικού Προσωπικού στη Νοσηλευτική Επιτροπή με δικαίωμα ψήφου και όχι όπως τώρα με δικαίωμα μόνο λόγου, με τροποποίηση των οργανισμών των Νοσοκομείων που να περιλαμβάνει όλα τα ανωτέρω!!! Μας δουλεύουν διπλό γαζί.

Υπενθυμίζουμε στη κυβέρνηση και τους συμβουλάτορες που πάσχουν από ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗ ΑΜΝΗΣΙΑ ότι τα κλαδικά αιτήματα του Νοσηλευτικού προσωπικού είναι μεταξύ άλλων:
·        Ένταξη στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα. Κληρονομήσαμε τα κακά του ΕΦΚΑ όπως αύξηση εισφορών, μειώσεις κύριων και επικουρικών συντάξεων και εφάπαξ, αυξήσεις ορίων ηλικίας και η κυβέρνηση αρνείται να ενοποιήσει τις παροχές. Κάτι που προβλέπεται. Δεν είναι δυνατόν Νοσηλευτές οι οποίοι έχουν ασφαλιστικό φορέα το ΙΚΑ να είναι ενταγμένοι στα ΒΑΕ εν αντιθέσει με τους Νοσηλευτές με ασφαλιστικό φορέα το Δημόσιο (πριν την σύσταση του ΕΦΚΑ) που δεν είναι ενταγμένοι. Πως είναι δυνατόν οι Νοσηλευτές να εργάζονται έως τα 67 τους έτη και να παρέχουν υπηρεσίες με ασφάλεια;
·        Αξιοπρεπείς μισθούς και επαναφορά της αποζημίωσης των νυκτερινών αργιών στο ύψος πριν τα Μνημόνια.
·        Διέξοδος των ΔΕ Νοσηλευτικού Προσωπικού στα ΤΕΙ με κριτήριο επιλογής την εμπειρία.
·        Ισότιμη συμμετοχή με δικαίωμα ψήφου του ΔΕ Νοσηλευτικού Προσωπικού στις Νοσηλευτικές Επιτροπές
·        Θεσμοθέτηση της εφημερίας του Νοσηλευτή με μισθολογική αποζημίωση όπως οι εφημερίες του λοιπού επιστημονικού προσωπικού.
·        Επέκταση της ειδικής άδειας και σε άλλα Τμήματα των Νοσοκομείων σύμφωνα με την πρόταση της ΠΟΕΔΗΝ. Την Υπουργική απόφαση αν και έτοιμη, την κλώθετε στο Υπουργείο Υγείας λόγω ελλείψεων προσωπικού.
·        Σεβασμός στα Επαγγελματικά Δικαιώματα, έκδοση σύγχρονου καθηκοντολογίου που για να γίνουν χρειάζονται προσλήψεις χιλιάδων μόνιμων Νοσηλευτών.
·        Να σταματήσουν τα παιχνίδια της κυβέρνησης παρέα με την ΟΙΕΛΕ σε βάρος χιλιάδων ΔΕ Νοσηλευτικού Προσωπικού, αποφοίτων συγκεκριμένων σχολών.
·        Το Νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις που αφορούν το Επαγγελματικό Επιμελητήριο των Νοσηλευτών. Και άλλα πολλά

Για τις όποιες αλλαγές, επιβάλλεται ο διάλογος με τους επιστημονικούς και συνδικαλιστικούς φορείς. Εσείς τους έχετε γραμμένους στα παλαιά σας τα παπούτσια. Προωθείτε αλλαγές στο εκλογικό σώμα και το εκλογικό σύστημα της ΕΝΕ γιατί νομίζεται ότι θα χειραγωγήσετε κατ’ αυτόν τον τρόπο το Νοσηλευτικό Προσωπικό.

Ανεξάρτητα εάν συμφωνούν ή όχι συνδικαλιστές και επιστημονικοί φορείς, με ποιους κουβεντιάσατε τις αλλαγές; Μόνο με τους αυλοκόλακες. Από πότε προάγεται η Δημοκρατία, η ανεξάρτητη εκλογική διαδικασία όταν παρεμβαίνει το κράτος και τροποποιεί την εκλογική διαδικασία και το εκλογικό σώμα μετά την προκήρυξη των εκλογών.

Γιατί δεν το επιχείρησε πριν την προκήρυξη των εκλογών ή και μετά τις εκλογές  αφού πρώτα γίνει διάλογος με την νέα Διοίκηση της ΕΝΕ που θα εκλεγεί ώστε οι όποιες αλλαγές να είναι συναινετικές;

Μεθοδεύει να χειραγωγεί το Επαγγελματικό Επιμελητήριο των Νοσηλευτών. Και επειδή γνωρίζει ότι αυτό είναι αδύνατο και κερδίζει μερικά ψηφαλάκια από τη δράση – αντίδραση που θα δημιουργηθεί. Αυτό και μόνο τους ενδιαφέρει. Δεν νοιάζονται για να διορθώσουν την δύσκολη επαγγελματική καθημερινότητα των Νοσηλευτών.

Το εν λόγω Σχέδιο Νόμου δίνει την δυνατότητα κατάληψης θέσεων ευθύνης Νοσηλευτικής Υπηρεσίας στις Μαίες. Πως είναι δυνατόν οι Μαίες να εγγράφονται στην ΕΝΕ όταν έχουν ήδη δικό τους Επαγγελματικό Επιμελητήριο.

        Οι Μαίες ασφαλώς και πρέπει να καταλάβουν θέσεις ευθύνης σε Μαιευτικά Τμήματα των Γενικών Νοσοκομείων ή τα Ειδικά Μαιευτικά Νοσοκομεία. Δεν είναι δυνατόν όμως να καταλαμβάνουν θέσεις Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων όλων των επιπέδων στα Γενικά Νοσοκομεία πλην των Μαιευτικών Τμημάτων. 

Έχουμε Υπουργούς Υγείας που επενδύουν στον διχασμό και την διαίρεση της Νοσηλευτικής κοινότητας. Δεν θα πέσουμε στην παγίδα που μας στήνουν!!!

Παρατηρήσεις επί του σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Υγείας «ρυθμίσεις για την ΕΝΕ  και το Νοσηλευτικό κλάδο»
Άρθρο 1.
1.   Η παρ. 2 του άρθρου 1 του Ν. 3252/2004 όπως αντικαθίσταται με την προτεινόμενη διάταξη συγκρότησης περιφερειακών τμημάτων της ΕΝΕ ανά Περιφερειακή ενότητα θα δημιουργήσει προβλήματα λειτουργίας με αποτελέσματα την κατάρρευση και απαξίωση της ΕΝΕ, αφού δεν θα είναι  βιώσιμη  η ΕΝΕ με τόσα πολλά περιφερειακά τμήματα.
2.   Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 3, του Ν. 3252/2004, προστίθεται εδάφιο που προτείνει να μπορούν στα τακτικά μέλη της ΕΝΕ, να περιλαμβάνονται και άλλες επαγγελματικές κατηγορίες Νοσηλευτών –τριών και μάλιστα μετά από σύμφωνη γνώμη του Ε.Σ.Α.Ν., αλλάζοντας ουσιαστικά την μορφή του νομικού προσώπου δημόσιου δικαίου που είναι πλήρως αυτοδιοικούμενο και υπάγεται στην εποπτεία του  Υπουργείου Υγείας, καθώς ο ιδρυτικός νόμος 3252/2004 προβλέπει ότι τακτικά μέλη της ΕΝΕ είναι μόνο οι Νοσηλευτές – τριές ΠΕ, και ΤΕ.

Άρθρο 2.
Η προτεινόμενη αντικατάσταση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 3252/2004, δεν προάγει την δημοκρατία, αφού για πρώτη φορά έχουμε ωμή παρέμβαση στις εκλογικές διαδικασίες που είχαν προκηρυχθεί νόμιμα από το Δ.Σ. της ΕΝΕ. Η προτεινόμενη διάταξη αποσκοπεί μόνο να ελέγξει τις εκλογικές διαδικασίες. Γιατί δεν το έπραξε πριν την προκήρυξη των εκλογών;

Άρθρο 3
Η προτεινόμενη προσθήκη στο άρθρο 11 του ν. 3252/2004, για καθαρισμό πλαφόν δύο θητειών στις θέσεις αιρετών των Διοικητικών Συμβουλίων είναι εντελώς αντιδημοκρατική ρύθμιση, αφού σε κανένα συλλογικό όργανο που εκλέγει αιρετούς δεν υπάρχει πλαφόν. Τις θητείες των αιρετών τις καθορίζει το εκλογικό σώμα. Ας νομοθετήσουν να υπάρχουν θητείες τους βουλευτές.

Άρθρο 6
Η σύσταση ενιαίου κλάδου Νοσηλευτικού Προσωπικού του ΕΣΥ βρίσκεται στο Διεκδικητικό πλαίσιο της ΠΟΕΔΗΝ. Η προτεινόμενη διάταξη είναι μια φωτοβολίδα αφού δεν συνοδεύεται με όρους και προϋποθέσεις η λειτουργία του ενιαίου κλάδου. Δεν περιγράφονται καθήκοντα και επαγγελματικά δικαιώματα της κάθε κατηγορίας και ούτε προβλέπει μισθολογικά και θεσμικά κίνητρα. Επίσης δεν προβλέπει διέξοδο στα ΤΕΙ του ΔΕ Νοσηλευτικού Προσωπικού με κριτήριο επιλογής την εμπειρία.
Οι όποιες αλλαγές είναι πυροτεχνήματα για ψηφοθηρικούς λόγους χωρίς να αλλάζουν την επαγγελματική τύχη και καθημερινότητα του ΔΕ Νοσηλευτικού προσωπικού.

Άρθρο 7
Η προτεινόμενη πρόταση που δίνει την δυνατότητα κατάληψης θέσης ευθύνης Νοσηλευτικής Υπηρεσίας στις μαίες είναι άστοχη και επικίνδυνη.  Η Νοσηλευτική και η μαιευτική αποτελούν δύο διαφορετικά επαγγέλματα με διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα. Η κύρια εκπαίδευση των μαιών- μαιευτών είναι στην φροντίδα της εγκυμοσύνης, στον τοκετό και του νεογνού.

 Οι Μαίες ασφαλώς και πρέπει να καταλάβουν θέσεις ευθύνης σε Μαιευτικά Τμήματα των Γενικών Νοσοκομείων ή τα Ειδικά Μαιευτικά Νοσοκομεία. Δεν είναι δυνατόν όμως να καταλαμβάνουν θέσεις Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων όλων των επιπέδων στα Γενικά Νοσοκομεία πλην των Μαιευτικών Τμημάτων. 

ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ     Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ  ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017

Γνωμοδοτικό Σημείωμα για την τροπολογία για την αξιολόγηση


ΓΝΩΜΟΔΟΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Ι. Επί του ερωτήματος.

Μου ζητήθηκε να γνωμοδοτήσω επί του κάτωθι ερωτήματος:
«Μπορεί η συμμετοχή υπαλλήλου στην νομίμως προκηρυχθείσα απεργιακή κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης, να εκληφθεί ως «μη εκπλήρωση της υποχρέωσης αξιολόγησης, η οποία αποστερεί από τους υπαλλήλους την δυνατότητα συμμετοχής σε διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3528/2007 και του ν. 3584/2007 ή σύμφωνα με άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις«; Ομοίως, μπορεί η μη ύπαρξη «βεβαίωσης τήρησης των υποχρεώσεων για συμμετοχή στην διαδικασία αξιολόγησης» να αποτελέσει προϋπόθεση για την συμμετοχή υπαλλήλου σε διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων, όταν η μη εκπλήρωση των ως άνω υποχρεώσεων, οφείλεται σε συμμετοχή στην ως άνω νόμιμα προκηρυχθείσα απεργία;»

ΙΙ. Επί των εφαρμοστέων διατάξεων.

1] Το νομικό πλαίσιο, που διέπει το δικαίωμα της απεργίας. Η αποχή από συγκεκριμένα καθήκοντα, ως μορφή λευκής απεργίας.
Σύμφωνα με το άρ. 23 του Συντάγματος,
«1. Το Κράτος λαμβάνει τα προσήκοντα μέτρα για την διασφάλιση της συνδικαλιστικής ελευθερίας και την ανεμπόδιστη άσκηση των συναφών με αυτήν δικαιωμάτων, εναντίον κάθε προσβολής του, μέσα στα όρια του νόμου. 2. Η απεργία αποτελεί δικαίωμα και ασκείται από τις νόμιμα συστημένες συνδικαλιστικές οργανώσεις για την διαφύλαξη και προαγωγή των οικονομικών και εργασιακών γενικά συμφερόντων των εργαζομένων. [..]».

Σε πλήρη σύμπνοια προς το Σύνταγμα, το άρ. 19 του ν. 1264/1982 προβλέπει «1. Η απεργία αποτελεί δικαίωμα των εργαζομένων που ασκείται από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις α) ως μέσο για τη διαφύλαξη και προαγωγή των οικονομικών εργασιακών συνδικαλιστικών και ασφαλιστικών συμφερόντων των εργαζομένων και ως εκδήλωση αλληλεγγύης για τους αυτούς σκοπούς [..]».

Μεταξύ των μορφών απεργίας, που αναγνωρίζονται και προστατεύονται από το Σύνταγμα και τον νόμο είναι και η μορφή της λευκής ή αφανούς απεργίας. Η λευκή ή αφανής απεργία δεν συνίσταται κατ’ αρχήν στην πλήρη αποχή από την εργασία, αλλά στη μετάβαση και παραμονή στον τόπο αυτής, καθ’ όλο τον κανονικό χρόνο και στην παροχή της εργασίας, με μείωση όμως του ρυθμού και της ποσότητας απόδοσης αυτής. Η λευκή ή αφανής απεργία στην κλασική της μορφή μπορεί να εκδηλωθεί με διάφορες μορφές, όπως η επιβράδυνση του ρυθμού εργασίας και η συνεπεία αυτού μείωση της αποδοτικότητάς της, η επίδειξη υπερβολικού πλην όμως φαινομενικού ζήλου, η σχολαστική τήρηση των διάφορων κανονισμών και τυπικών διατυπώσεων της εργασίας, ώστε να δημιουργούνται δυσχέρειες και μείωση της αποδοτικότητας καθώς και η σύντομη διακοπή της εργασίας, χωρίς εγκατάλειψη του χώρου εργασίας. Μορφή απεργίας αποτελεί και η αποχή των εργαζομένων από συγκεκριμένες δραστηριότητες, όπως εν προκειμένω η αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης, όπως έχει προκηρυχθεί (ad hoc Εφ. Αθηνών 4843/2014, Μ.Π. Αθηνών 2395/2014).

Η λευκή απεργία αποτελεί νόμιμη μορφή απεργίας, με κάποιες ιδιομορφίες σε σχέση με την κλασική μορφή. Στη λευκή απεργία οι απεργοί προσέρχονται στην επιχείρηση, προσφέρουν όμως εργασία μειωμένης ποσότητας ή απέχουν από συγκεκριμένες δραστηριότητες. Και στην περίπτωση αυτή, όμως, υπάρχει το στοιχείο της αποχής, που αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό της απεργίας. Το δικαίωμα της λευκής απεργίας νομίμως μπορεί να ασκηθεί και στο Δημόσιο, αφού κάτι τέτοιο έχει επισήμως αναγνωριστεί τόσο από την νομολογία όσο και από σειρά εγγράφων των αρμοδίων Υπουργείων.
Έτσι, με τις Εφ. Αθηνών 8384/79 και 8272/89 αλλά και με την Μ.Π. Αθηνών 920/1983 κρίθηκε, ότι η μείωση της απόδοσης των εργαζομένων (ποσοτική ή ποιοτική) ή η επιβράδυνση του ρυθμού της εργασίας -λευκή απεργία- αποτελεί μορφή απεργίας. Συνεπώς, η αποχή από ορισμένα καθήκοντα συνεπάγεται ποσοτική μείωση της απόδοσης, η οποία, κατά τα ανωτέρω, αποτελεί μορφή απεργίας.

Η νομιμότητα της λευκής απεργίας στο Δημόσιο έχει ομοίως νομολογηθεί ομοίως με την  Μ.Π. Θεσ/νίκης 344Ν/1989, η οποία έκρινε: «Σύμφωνα με τη γνώμη που επικρατεί στη νομική επιστήμη, ως απεργία χαρακτηρίζεται η από κοινού και προσχεδιασμένη αναστολή της παροχής εργασίας ικανού αριθμού εργαζομένων, που είτε ασκούν ορισμένο επάγγελμα είτε  απασχολούνται σε μια επιχείρηση, προς αγωνιστικό σκοπό και με την πρόθεση συνεχίσεως της εργασίας μετά την επίτευξη του σκοπού αυτού ή τη λήξη του απεργιακού αγώνα (βλ. και Ι. Καποδίστρια, Ερμ. ΑΚ άρθρο 652 αριθμ. 65 όπου και παραπομπές). Επίσης, σύμφωνα τόσο με την κρατούσα νομολογία, όσο και με την άποψη μέρους της νομικής επιστήμης, που το δικαστήριο τούτο θεωρεί και ως ορθή, απεργία αποτελεί και η λεγόμενη «λευκή απεργία», κατά την οποία οι απεργοί δεν απέχουν από την εργασία τους, παρέχουν όμως εργασία μειωμένης ποσότητος (βλ. Εφ. Αθ. 8092/83 ΔΕΝ 1984. 667, Εφ. Αθ. 8272/80 ΔΕΝ 1981.354 Γ. ΛΕΒΕΝΤΗ» «Εργατική Νομοθεσία» οπ. π. υπ` αριθμ. 19 αριθμ. 20-22 σελ. 296 επ.). […] . Επίσης η νομιμότητα της λευκής απεργίας προκύπτει έμμεσα και από το άρθρο 18 παράγρ. 2 Ν. 3239/55 που ορίζει ότι κατά τη διάρκεια της διαιτητικής διαδικασίας και για χρονικό διάστημα 45 ή 60 ημερών απαγορεύεται κάθε προσπάθεια των ενδιαφερομένων να εκβιάσουν ευνοϊκή γι’ αυτούς λύση της συλλογικής διαφοράς «δια διακοπής της εργασίας ή καταφανούς μειώσεως της αποδόσεως της εργασίας» (βλ. Γ. Λεβεντή όπ.π. με παραπομπές και νομολογία)»

Αντίστοιχα, η Δ. Εφ. Πειραιώς 486/1995 έκρινε «Κατά τη διάταξη του άρθρου 23 παρ. 2 του Συντάγματος σε συνδυασμό με τη διάταξη του άρθρου 19 παρ. 1 εδάφιο α` του ν. 1264/1982, απεργία είναι η συλλογική αποχή των μισθωτών από την εργασία, η οποία αποφασίζεται και κηρύσσεται από τις νόμιμα συστημένες συνδικαλιστικές οργανώσεις τους με σκοπό τη διαφύλαξη και προαγωγή των οικονομικών, εργασιακών, συνδικαλιστικών και ασφαλιστικών συμφερόντων των εργαζομένων και ως εκδήλωση αλληλεγγύης για τους ίδιους σκοπούς. Ενόψει τούτων, κάθε συλλογική αγωνιστική αποχή εργαζομένων από την εργασία τούς, η οποία συγκεντρώνει τα παραπάνω στοιχεία, αποτελεί απεργία. Περαιτέρω, μορφή απεργίας αποτελεί και εκείνη κατά την οποία οι εργαζόμενοι από κοινού συμφωνούν να μειώσουν την αποδοτικότητα της εργασίας προς διαφύλαξη και προαγωγή των οικονομικών εργασιακών εν γένει συμφερόντων των εργαζομένων (λευκή απεργία). Επομένως, η μη διόρθωση και η μη κατάθεση, ως εκ τούτου, εμπροθέσμως από τους αρμοδίους προς βαθμολόγηση καθηγητές της βαθμολογίας των γραπτών δοκιμίων των μαθητών εντός της προβλεπόμενης από το 4 προαναφερθέν άρθρο 39 παρ. 5 του Π. Δ/τος 294/1979 πενθήμερης προθεσμίας από του πέρατος της δοκιμασίας κάθε μαθήματος, αποτελεί μορφή απεργίας με την έννοια της μειώσεως της αποδοτικότητας της εργασίας. Και τούτο, διότι, η διακοπή της εργασίας αντί να είναι τοποθετημένη εντός του χρόνου πραγματοποιείται κατά τρόπο έμμεσο δια της ηθελημένης επιβραδύνσεως της εργασίας και της εν γένει μειώσεως της αποδόσεως αυτής. Η άποψη, ότι η ανωτέρω εκδήλωση αποτελεί μορφή απεργίας, με την προεκτεθείσα έννοια της μειώσεως της αποδοτικότητας της εργασίας, ευρίσκει έρεισμα και στο άρθρο 20 παρ. 1 του ν. 1264/1982, όπου η ολιγόωρη στάση εργασίας εξομοιώνεται προς απεργία. Συνεπώς, εφόσον η στάση εργασίας είναι και αυτή απεργία διαφέρουσα εκείνης μόνον ως προς το χρόνο διακοπής της εργασίας, συνέπεται ότι και η ηθελημένη μείωση της αποδοτικότητας της εργασίας ταυτίζεται στην ουσία προς τη στάση εργασίας, αφού εμπεριέχει κατ` ανάγκη και μείωση του χρόνου απασχολήσεως (πρβλ. Ε.Α. 6384/1979). Η αποχή των αιτούντων από τη μη διόρθωση και μη κατάθεση εμπροθέσμως της βαθμολογίας των γραπτών δοκιμίων των μαθητών, Γ` τριμήνου 1990, έγινε συλλογικά και με αγωνιστικό σκοπό, αφού η μέθοδος αυτή επιλέχθηκε ως μορφή εκ δηλώσεως της κηρυχθείσης απεργιακής κινητοποιήσεως με θεσμικά και οικονομικά αιτήματα του κλάδου των εκπαιδευτικών, η οποία αποφασίσθηκε, στις 16.5.1990, από τη Γενική Συνέλευση της συνδικαλιστικής οργανώσεως της ΟΛΜΕ, στην οποία ανήκουν και οι αιτούντες (βλ. την, από 18.5.1990, έγγραφα γνωστοποίηση της ΟΛΜΕ προς τους αρμοδίους Υπουργούς Προεδρίας, Οικονομικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων και τα υπ’ αριθμ. 12 και 13/18.5.1990 ενημερωτικά έγγραφα του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, με τα οποία παρέχονται οδηγίες στους καθηγητές για την υλοποίηση του απεργιακού προγράμματος και ειδικότερα διευκρινίζεται η διαδικασία για τη μη διόρθωση των γραπτών δοκιμίων), η εκδήλωση δε αυτή, συγκεντρώνοντας όλα τα εννοιολογικά στοιχεία της απεργίας, αποτελεί, κατά τα προεκτεθέντα, μορφή απεργίας, με την έννοια της μειώσεως της αποδοτικότητας της εργασίας, διότι, όπως προαναφέρθηκε, η διακοπή της εργασίας αντί να είναι τοποθετημένη εντός του χρόνου πραγματοποιείται κατά τρόπο έμμεσο δια της ηθελημένης επιβραδύνσεως της εργασίας και της εν γένει μειώσεως της αποδόσεως αυτής». Αντιστοίχου περιεχομένου ήταν και η Δ. Πρ. Θεσ/νίκης 1238/1995 αλλά και η Δ. Πρ. Σύρου 2/1992 αποφάσεις.

Αναγνωρίζοντας την λευκή απεργία ως νόμιμη μορφή απεργιακής κινητοποίησης, το ίδιο το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, εξέδωσε την υπ’ αριθμόν2038978/4420/0022/14-06-1990 εγκύκλιό του, στην οποία αναφέρεται: «1. Σύμφωνα με τη νομολογία (8384/79 και 8272/89 αποφάσεις του Εφετείου Αθηνών και 920/1983 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών) η μείωση της απόδοσης των εργαζομένων (ποσοτική ή ποιοτική) ή η επιβράδυνση του ρυθμού της εργασίας – λευκή απεργία- αποτελεί μορφή απεργίας. Συνεπώς η αποχή των εκπαιδευτικών από ορισμένα καθήκοντα τους, συνεπάγεται ποσοτική μείωση της απόδοσης τους, η οποία κατά τα ανωτέρω, αποτελεί μορφή απεργίας, τη λευκή απεργία (βλ. σχετικώς και ΔΙΚΠΡ/Φ9/2741/7072/3.9.86 και ΔΙΚΠΡ/ Φ9 /241 /11026/ 23.10.85 έγγραφα του Υπουργείου Προεδρίας Κυβερνήσεως)». Αντίστοιχου περιεχομένου είναι και οι υπ’ αριθμόν ΔΙΚΠΡ/Φ9/2741/7072/3.9.86 και ΔΙΚΠΡ/Φ9/241/11026/23.10.85 εγκύκλιοι του Υπουργείου Προεδρίας Κυβερνήσεως.

Εκ των ανωτέρω συνάγεται, ότι η αποχή από συγκεκριμένα καθήκοντα, όπως εν προκειμένω, έχει πλήρως αναγνωριστεί (τόσο δικαστικά όσο και διοικητικά) ως νόμιμη μορφή απεργιακής κινητοποίησης και στον χώρο του Δημοσίου.

2] Η συμμετοχή στην ως άνω απεργιακή κινητοποίηση. Συνέπειες για τους εργαζόμενους.
Όπως και ανωτέρω εκτέθηκε, η απεργία (σε οποιαδήποτε μορφή της) αποτελεί δικαίωμα των εργαζομένων, που ασκείται από τα συλλογικά όργανα αυτών, ήτοι από τις νομίμως συστημένες συνδικαλιστικές οργανώσεις. Το δικαίωμα αυτό αναγνωρίζεται και προστατεύεται πλήρως τόσο από το Σύνταγμα όσο και από υπερεθνικά-κοινοτικά νομοθετήματα.
Έτσι το δικαίωμα της απεργίας κατοχυρώνεται, στα πλαίσια της κοινής αγοράς, στο άρθρο 131 του Κοινοτικού Χάρτη των Θεμελιωδών Κοινωνικών Δικαιωμάτων των Εργαζομένων του 1989 ενώ σε διεθνές επίπεδο διασφαλίζεται μέσω της υπ’ αριθμόν 87/1948 Διεθνούς Συμβάσεως Εργασίας (για τη συνδικαλιστική ελευθερία και την προστασία του δικαιώματος οργάνωσης, κυρωθείσα στην Ελλάδα με το ν. δ. 4204/1961).

Σύμφωνα με το άρθρο 46 του Κώδικα Κατάστασης Δημόσιων Πολιτικών Διοικητικών και Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ (ν.3528/2007) αναγνωρίζεται και προστατεύεται αφενός η συνδικαλιστική ελευθερία των Δημοσίων Υπαλλήλων και αφετέρου το δικαίωμα απεργίας αυτών. Συγκεκριμένα, το ως άνω άρθρο προβλέπει: «Συνδικαλιστική ελευθερία και δικαίωμα απεργίας 1. Η συνδικαλιστική ελευθερία και η ανεμπόδιστη άσκηση των συναφών με αυτήν δικαιωμάτων διασφαλίζονται στους υπαλλήλους. 2. Οι υπάλληλοι μπορούν ελεύθερα να ιδρύουν συνδικαλιστικές οργανώσεις, να γίνονται μέλη τους και να ασκούν τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα. 3. Η απεργία αποτελεί δικαίωμα των υπαλλήλων και ασκείται από τις συνδικαλιστικές τους οργανώσεις ως μέσο για τη διασφάλιση και προαγωγή των οικονομικών, εργασιακών, συνδικαλιστικών, κοινωνικών και ασφαλιστικών συμφερόντων τους και ως εκδήλωση αλληλεγγύης προς άλλους εργαζόμενους για τους αυτούς σκοπούς. Το δικαίωμα της απεργίας ασκείται σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου που το ρυθμίζει. 4. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις έχουν δικαίωμα να διαπραγματεύονται με τις αρμόδιες αρχές για τους όρους, την αμοιβή και τις συνθήκες εργασίας των μελών τους».

Τόσο από την ίδια την συνταγματική αλλά και υπερνομοθετική αναγνώριση του δικαιώματος της απεργίας όσο και από την ρητή διατύπωση του άρθρου 46 του ν.3528/2007 προκύπτει με σαφήνεια, ότι η συμμετοχή σε απεργία, οποιασδήποτε μορφής, συνιστά δικαίωμα του εργαζομένου, προστατεύεται πλήρως από την έννομη τάξη και σε καμία περίπτωση η άσκηση ενός νομίμου δικαιώματος δεν μπορεί να ερμηνευτεί ως πειθαρχικό παράπτωμα ή να συνδεθεί έμμεσα ή άμεσα με την επιβολή οποιουδήποτε δυσμενούς διοικητικού ή άλλη μορφής μέτρου εις βάρος του υπαλλήλου, καθώς κάτι τέτοιο, θα έπληττε καίρια τον πυρήνα του δικαιώματος της απεργίας, συνιστώντας μάλιστα απαγορευμένη κατά τον ν. 1264/1982 ανταπεργία.
Ως ανταπεργία νοείται κάθε συλλογικό μέτρο, το οποίο λαμβάνει ο εργοδότης, που είτε εκφράζεται με άμεσες είτε με υποκρυπτόμενες συμπεριφορές, όπως η θέση σε διαθεσιμότητα ή η καταγγελία της συμβάσεως εργασίας, υπό την αίρεση της αποδοχής των όρων, που επιβάλλει ο εργοδότης ή η επιβολή πειθαρχικών κυρώσεων  και αποσκοπεί στο να εξαναγκαστούν οι απεργοί να παραιτηθούν από τις διεκδικήσεις τους και να απόσχουν από αγωνιστικά μέτρα (Λ. Ντάσιου Εργατικό Δικονομικό Δίκαιο Τόμος Β/ΙΙ σελ. 1003). Η ανταπεργία γενικά απαγορεύεται σύμφωνα με το άρ. 22 παρ.2 του ν. 1264/1982, χωρίς διακρίσεις είτε πρόκειται περί φανερής είτε περί υποκρυπτόμενης ανταπεργίας, έχει εφαρμογή η απαγορευτική διάταξη του άρ. 22 παρ. 2 του ν. 1264/1982.

Η παράβαση κάθε απαγορευτικής διάταξης, όπως αυτή του άρ. 22 παρ.2 του             ν. 1264/1982 καθιστά άκυρη την επιχειρούμενη δικαιοπραξία, σύμφωνα με το άρ. 174 Α.Κ., ο οποίος είναι κανόνας δημόσιας τάξεως. Άκυρη είναι επίσης, οποιαδήποτε άλλη δικαιοπραξία, που τυχόν ήθελε επινοήσει ο εργοδότης, προκειμένου να καταστρατηγήσει την απαγορευτική διάταξη ακόμα και εάν αυτή έχει νομιμοφάνεια, όπως π.χ. στην περίπτωση της ομαδικής θέσεως σε διαθεσιμότητα ή σε αργία των μισθωτών για πειθαρχικά παραπτώματα (Λ.Ντάσιου ο.α. σελ. 1004). Ομοίως, εφαρμοστέες τυγχάνουν οι ποινικές διατάξεις του          ν. 1264/1982 (άρ. 23 παρ.1 σε συνδυασμό προς το άρ. 14 παρ.2) για παρακώλυση άσκησης συνδικαλιστικών δικαιωμάτων .

Σημειώνεται, ότι, σύμφωνα με την νομολογία, μέχρι την αμετάκλητη δικαστική κρίση μιας απεργιακής κινητοποιήσεως από το αρμόδιο Δικαστήριο, αυτή διατηρεί το τεκμήριο της νομιμότητας, το οποίο καλύπτει τους απεργούς υπαλλήλους και συνεπεία αυτού καμία δυσμενής έννομη συνέπεια δεν μπορεί να απειληθεί ή να επιβληθεί εις βάρος τους εξαιτίας της συμμετοχής τους στην φέρουσα το τεκμήριο νομιμότητας απεργιακή κινητοποίηση (βλ. Ολ. Α.Π. 27/2004, στην οποία γίνεται αναφορά στο τεκμήριο της νομιμότητας, καθώς και 45/2012 Μ.Π. Ρόδου, 1124/2011 Μ.Π.Α., 3470/2012 Μ.Π. Θεσ/νίκης, 8492/2013 Μ.Π. Θεσ/νίκης, 1706/2012 Εφ. Αθηνών). Άμεση συνέπεια του τεκμηρίου της νομιμότητας της απεργιακής κινητοποίησης αλλά και του γεγονότος, ότι καθιερώνεται αποκλειστικός τρόπος κρίσης του νομίμου ή μη χαρακτήρα αυτής, δεν μπορεί το κύρος μίας απεργίας να κριθεί παρεμπιπτόντως και σε καμία περίπτωση, δεν μπορεί να κριθεί δικαστικά.  

ΙΙΙ. Επί της απάντησης, που αρμόζει στο ερώτημα, που ετέθη.
Συνεπεία των ανωτέρω είναι προφανές, ότι οποιαδήποτε έμμεση ή άμεση δυσμενής διοικητική συνέπεια ή μέτρο ή διάκριση στην υπηρεσιακή κατάσταση εις βάρος των απεργών δημοσίων υπαλλήλων, εξαιτίας της συμμετοχής τους σε νομίμως κηρυχθείσα απεργιακή κινητοποίηση, είναι αντίθετη τόσο προς το Σύνταγμα όσο και προς τις εθνικές και υπερνομοθετικές διατάξεις, που προστατεύουν το δικαίωμα της απεργίας.
Η απάντηση, συνεπώς, που αρμόζει στο ερώτημα, που ετέθη είναι, ότι η μη εκπλήρωση της «υποχρέωσης αξιολόγησης», όταν οφείλεται σε συμμετοχή σε νομίμως προκηρυχθείσα απεργία δεν μπορεί να αποτελεί λόγο αποστέρησης από τους υπαλλήλους της δυνατότητας συμμετοχής σε διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3528/2007 και του ν. 3584/2007 ή σύμφωνα με άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις. Ομοίως, εάν δεν μπορεί να βεβαιωθεί η τήρηση των υποχρεώσεων για συμμετοχή στην διαδικασία αξιολόγησης, για λόγους, που συνδέονται με συμμετοχή σε νομίμως προκηρυχθείσα απεργία, αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο για την συμμετοχή υπαλλήλου σε διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων ή να επιφέρει οποιαδήποτε μορφή δυσμενούς (διοικητικής ή άλλης φύσεως) συνέπεια εις βάρος του.

Αθήνα, 15 Σεπτεμβρίου 2017
Με εκτίμηση,

Μαρία –Μαγδαληνή Τσίπρα, Δικηγόρος

ΠΟΕΔΗΝ: Απόφαση Εκτελεστικής Επιτροπής 19 Σεπτεμβρίου 2017


ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ 19/9/2017
ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΡΑΣΗΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 11 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
ΠΟΡΕΙΑ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ,
ΠΡΟΝΟΙΑΣ, ΕΚΑΒ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ
8πμ έξω από τα ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΠΑΙΔΩΝ

Η πορεία θα διασχίσει τη Βασιλίσσης Σοφίας, την Πανεπιστημίου και θα καταλήξει στο Υπουργείο Υγείας.

Θα διέλθει μπροστά από Νοσοκομεία, θα κάνει στάση στο Μέγαρο Μαξίμου, τη Βουλή, το Υπουργείο Οικονομικών, το Γ.Λ.Κ.

ΠΡΟΚΗΡΥΣΣΟΥΜΕ
Για την Αττική: Παναττική Στάση Εργασίας 8πμ – 1μμ
Για τα υπόλοιπα Σωματεία Μέλη: 24ωρη Απεργιακή κινητοποίηση


ΤΕΤΑΡΤΗ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2017
ΤΟ ΚΑΡΑΒΑΝΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΦΤΑΝΕΙ ΣΤΗ ΝΑΟΥΣΑ
Ένα πολύπαθο Νοσοκομείο που εφημερεύει καθημερινά χωρίς βασικές ειδικότητες Ιατρών, με μεγάλες ελλείψεις Νοσηλευτικού Προσωπικού, χωρίς Αξονικό Τομογράφο.

Η Πορεία Σωτηρίας θα ξεκινήσει από το Νοσοκομείο 8πμ και θα καταλήξει στην κεντρική πλατεία της πόλης όπου θα υπάρχουν εκδηλώσεις.


ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ
ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Δεν υποκύπτουμε σε εκβιασμούς και πιέσεις
Η ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ μας καλύπτει όλους
Καλούμε να σεβαστούν όλοι το Συνταγματικό δικαίωμα
της Απεργίας – Αποχής κατά της Αξιολόγησης
Δεν επιτρέπουμε σε κανένα να αμφισβητήσει τα δικαιώματά μας.

ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Περιγράφετε αναλυτικά στην επιστολή προς τον Πρωθυπουργό ενόψει Εγκαινίων ΔΕΘ 7/9/2017 (http://www.poedhn.gr/paremvaseis/item/2560)

ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ     Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ  ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2017

Δ.Τ. ΠΟΕΔΗΝ:Συνθήκες Νταχάου στο Νοσοκομείο Φιλιατών



ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΝΤΑΧΑΟΥ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΦΙΛΙΑΤΩΝ
ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ
ΗΡΑΚΛΗΣ ΠΟΥΑΡΟ Ο νταής Διοικητής ΣΤΥΛ Πολάκη
Κινδυνεύει η ζωή των ασθενών
Αντιμετωπίζουν τους ασθενείς σαν το γάιδαρο του Χότζα


          Με διθυράμβους ο Διοικητής του Νοσοκομείου Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2017 ανακοίνωσε πλεόνασμα στο Νοσοκομείο 1.135.000 εκατ. ευρώ.

          Δεν ντρέπονται. Ο Διοικητής και ο Προϊστάμενος του Αν. Υπουργός Υγείας. Παίζουν με τις ζωές ασθενών. Ανεκδιήγητος Διοικητής που λειτουργεί κατά παραγγελία Πολάκη.

Το Νοσοκομείο κατέρρευσε και ο Διοικητής χορεύει στα μπάζα του. Η υλικοτεχνική υποδομή είναι για τα σκουπίδια. Τραγικές είναι οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή. Δεν υπάρχει καθόλου φύλαξη τη νύκτα. Δεν λειτουργούν τα ΤΕΠ Ηγουμενίτσας.

Άξιος ο μισθός του Διοικητή που λαμβάνει.  Εμφανίζουν πλεόνασμα σε Νοσοκομείο που αντιμετωπίζει τραγικές ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, γιατρούς, νοσηλευτές, παραϊατρικό προσωπικό και γενικά σε όλες τις ειδικότητες. Αλλοίμονο στη τύχη των κατοίκων όταν χρειασθούν υπηρεσίες υγείας!!!

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΣΕ ΙΑΤΡΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ
Ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή



·        Ακτινολογικό
o   Όλα τα μηχανήματα είναι παλαιάς τεχνολογίας.
o   Ο ψηφιοποιητής εικόνας δεν υποστηρίζει και τον μαστογράφο
o   Αξονικός τομογράφος μονοτομικός
o   Υπερηχοτομογράφος ασπρόμαυρος με κακή ευκρίνεια.
o   Ένα (1) ακτινολογικό μηχάνημα.
o   Kανένα φορητό μηχάνημα ακτινογραφιών
o   Παλαιό μηχάνημα C-ARM στα χειρουργεία.
o   Χωρίς μηχάνημα ακτινοσκόπησης
o   Χωρίς μηχάνημα DEXA
o   Χωρίς νοσηλευτή-
o   Χωρίς γραμματειακή υποστήριξη
o   Χωρίς υπολογιστές

·        Μικροβιολογικό
o   Φυγόκεντροι για αντικατάσταση (3 συνολικά 2 στο αιματολογικό και ένας στην αιμοδοσία)
o   Έλλειψη μηχανήματος διασταυρώσεων
o   Μικροσκόπια
o   Χωρίς γραμματειακή υποστήριξη
o   Χωρίς υπολογιστές

·        Οφθαλμίατρος-ΩΡΛ
o   Χωρίς υποδομή ούτε για απλά χειρουργεία.
·        ΤΕΠ
o   Χωρίς μηχάνημα αερίων αίματος για μεγάλο διάστημα κάθε μήνα.
o   Απουσία ιατρικού προσωπικού, λειτουργεί με 2 γενικούς ιατρούς, ειδικευόμενους και αγροτικούς.

·        Γυναικολογική-καρδιολογική
o   Άμεση αντικατάσταση υπερήχων που παρουσιάζουν πολλαπλά προβλήματα λειτουργίας.
·        ΜΤΝ
o   Μη λειτουργικοί χώροι ώστε να εξυπηρετούνται περισσότεροι ασθενείς ειδικά το καλοκαίρι.

ΕΝΤΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΓΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Εξαιτίας της παλαιότητας του υπερήχου και της μειωμένης απεικονιστικής του ικανότητας, η Διευθύντρια του Ακτινοδιαγνωστικού Εργαστηρίου εγγράφως ενημέρωσε τον Διοικητή ότι δεν δύναται με το εν λόγω μηχάνημα να γίνονται ασφαλείς διαγνώσεις. Πώς αντιμετώπισε το θέμα ο Διοικητής;

Στις 24 Ιουλίου εξέδωσε εντολή προς τη Διευθύντρια του Ακτινολογικού Εργαστηρίου του Νοσοκομείου να πραγματοποιεί τις εξετάσεις υπέρηχων εκφράζοντας στις διαγνώσεις της τυχόν επιφυλάξεις ως προς το διαγνωστικό αποτέλεσμα.

Σας κοινοποιούμε την Απόφαση Διοικητή. Με επιφύλαξη διάγνωση!!! Μπορεί να οδηγήσει σε λάθος αντιμετώπιση των ασθενών με μεγάλο κίνδυνο για την ζωή τους.

Έχουμε και συνέχεια.
31 Ιουλίου 2017 ο Διοικητής απευθύνει προς όλους τους Διευθυντές των κλινικών ότι σε περίπτωση που υπάρχει επιφύλαξη ως προς το διαγνωστικό αποτέλεσμα του υπερήχου να διευκολύνουν του ασθενείς δίνοντάς τους παραπεμπτικό για την πραγματοποίηση της εξέτασης σε Ιδιωτικά Εξωτερικά Διαγνωστικά Εργαστήρια. Μεγάλη ταλαιπωρία για τους ασθενείς. Αναγκάζονται να πληρώνουν οι ίδιοι ή ο ασφαλιστικός  φορέας τους, δύο φορές την ίδια εξέταση.

Οι ασθενείς θα κάνουν δύο φορές την ίδια εξέταση!!! Αν είναι δυνατόν.
Σας κοινοποιούμε τις αποφάσεις του Διοικητή.

ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ

        Σημαντικές είναι οι ελλείψεις γιατρών και νοσηλευτών.

Γυναικολογική κλινική: ένας επικουρικός γυναικολόγος. Οφθαλμολογική κλινική: ένας επικουρικός οφθαλμίατρος. Ουρολογική κλινική: ένας ουρολόγος. Δεν υπάρχει Νευρολόγος, ούτε Ψυχίατρος.

Οι βασικές κλινικές και τμήματα του Νοσοκομείου λειτουργούν με 3 ειδικούς ιατρούς, που σίγουρα δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών. Μένουν ακάλυπτες ημέρες εφημεριών, σε ένα Νοσοκομείο που εφημερεύει κάθε ημέρα.

Μεγάλες ελλείψεις Νοσηλευτών σε όλες τις κλινικές και τα Τμήματα του Νοσοκομείου. Από το 2015 δεν υπάρχει Νοσηλευτής στο ακτινολογικό εργαστήριο-αξονικό τομογράφο. Μεγάλες ελλείψεις Παραϊατρικού, Διοικητικού και Τεχνικού προσωπικού. Ο Διοικητής μεγιστοποιεί τα προβλήματα των ελλείψεων προσωπικού με τις αλλοπρόσαλλες παρεμβάσεις που κάνει στα ήδη υποστελεχωμένα τμήματα.

        Τώρα η Διοίκηση προχωρά σε Διαγωνισμό για ανάθεση σε ιδιώτη Ψυχίατρο του Κέντρου Ψυχικής Υγείας Ηγουμενίτσας με σύμβαση έργου ενός έτους. Που είναι οι προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών στα Νοσοκομεία;

        Ο Διοικητής είναι εκτός τόπου και χρόνου. Είναι επικίνδυνος για τη Δημόσια Υγεία. Έπρεπε να απομακρυνθεί χθες. Στο κράτος Πολάκης το ήθος και ύφος  του εν λόγω Διοικητή επιβραβεύεται.

        Σαν ΗΡΑΚΛΗΣ ΠΟΥΑΡΩ κάνει αιφνιδιαστικούς, άκομψους επιλεκτικούς ελέγχους στο παρουσιολόγιο γιατρών και νοσηλευτών. Στοχοποιήθηκαν επιλεκτικά γιατροί, νοσηλευτές και άλλες ειδικότητες προσωπικού που υποφέρουν  πραγματικά. Ο Διοικητής διαμορφώνει συνθήκες Νταχάου στο Νοσοκομείο.

        Παρεμβαίνει στα ωράρια εργασίας του Μικροβιολογικού Εργαστηρίου χωρίς να έχει προκύψει δυσλειτουργία, χωρίς καμία εισήγηση της Διευθύντριας του Εργαστηρίου.

        Παρεμβαίνει σε Επιτροπές διαγωνισμών, Επιτροπές παραλαβής και ενστάσεων. Τροποποιεί τις τεχνικές προδιαγραφές κατά το δοκούν. Ενδεικτικά αναφέρουμε τον διαγωνισμό για την ανάθεση υπηρεσιών ακτινοπροστασίας στο νοσοκομείο ο οποίος χρειάστηκε ένα χρόνο για να ολοκληρωθεί. Χωρίς να έχει συμβασιοποιηθεί ακόμα.

        Διέλυσε την Διοικητική Υπηρεσία με τις ακατανόητες παρεμβάσεις του.

        Τέτοιοι Διοικητές είναι για κλάματα.

        Επιβάλλεται για το καλό του Νοσοκομείου και των πολιτών που είναι χρήστες των υπηρεσιών που προσφέρει το Νοσοκομείο να απομακρυνθεί. Ποιος θα το πράξει; Να δείτε ο κος Πολάκης θα του δώσει συγχαρητήρια στο facebook  απόψε αργά το βράδυ!!!

        Να χαίρονται το πλεόνασμα!!!

        Κρίμα……….
ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ           Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ    ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ